Pep Pep
Excursionisme | Pirineu - Bastiments
RUTA DELS LLACS BASTIMENTS - INFERN
Tipus d'Entrada: RESENYA

Les rutes de llacs que coneixíem quedaven força lluny pel que ens varem decidir a trobar-ne una el més propera possible. Sobre el plànol varem projectar el nou itinerari, que, si més no, era força sorprenent ja que en un recorregut circular des de Vallter passàvem per més de 10 llacs.

Estany gran de Infern

Congesta a Comamitjana

Llac gran de Comamitjana

Sortim de l'estació d'esquí de Vallter per les pistes cap el clot de xemeneies, on trobem el camí que ens mena cap el Coll de la Geganta. Carenegem direcció al pic de Bastiments, però en ser a la seva base ens decantem cap a la dreta per vessant francès per anar a trobar el primer llac: l'estany de Bacivers. D'aquest pugem directe cap el coll de Bacivers, passant per el estany de dalt , que tot i estar reomplert per la tartera que baixa del Bastiments, en època de desglaç o grans pluges encara conté un xic d'aigua. Arribem al coll i queda davant nostre la zona lacustre de Comamitjana amb tres llacs de força entitat. seguim en la mateixa direcció ja sense camí marcat fins a guanyar el coll que separa Comamitjana de la zona de Infern. Aquest coll ja és mes pesat ja que es tracta d'una tartera per banda. Davant nostre trobem els llacs de Infern, probablement els més bonics de la ruta -principalment el llac gran- ja estan situats en un marc imponent dominat pel pic de d'infern.  Per completar la volta, arribats a aquest punt hem de seguir les aigües que davallen dels llacs per la vall, fins arribar a la vall de Carançà que agafem en sentit ascendent amb un camí ben fressat per arribar a  l'estany gran de Carançà -dit també de les truites- i que fa honor al seu nom ja que és amb escreix el més gran que trobem en aquests indrets. Seguim el camí que ens mena a l'estany blau i  el coll de Carançà, lloc on trobem el GR 11 que resseguirem a l'esquerra  per passar pel coll de Tirapits i el coll de la Marrana per acabar novament a Vallter.

El temps emprat en fer tot el recorregut sol estar al voltant de 8 hores.